,,A vy čo robíte na tom Pokeci?"
Čo sme stihli vyvinúť počas minulého roka na Pokeci? Tomáš s Andym pripravili rýchly prehľad nasadených úloh za 2020.
Premýšľal si niekedy nad tým, čo všetko sa skrýva za pozadím našej služby Pokec.sk? Prezradíme ti, veľa práce :) Rozhodli sme sa odkryť tajomstv toho, čo na Pokeci robíme a naši produktoví manažéri Andy a Tomáš pripravili "stručný" prehľad nasadených úloh počas uplynulého roka.
JANUÁR
Nové vyhľadávanie používateľov (React, HBase, Solr)
Január bol v znamení postupného nasadzovania kompletne vynoveného vyhľadávania ľudí na Pokeci. Zmena sa dotkla nielen používateľského ovládania, ale aj technológií na pozadí. Aby bolo vyhľadávanie čo najrýchlejšie a zároveň nám umožňovalo pridávanie nových funkcií v budúcnosti, použili sme HBase a Solr. Vďaka tomu vieme hľadať nielen podľa tvojich zadaných parametrov, ale napríklad aj odporúčať ti ľudí s podobnými vlastnosťami, či filtrovať ich podľa toho, či sú práve online.
UI využíva ako technológiu React - vďaka nej máme rýchle a responzívne rozhranie, ktoré sa nám ľahko udržiava.
Zlúčenie appiek Miestnosti + Pokec
Pre komfortnejšie používanie na Android zariadeniach sme zlúčili naše dve samostatné aplikácie do jednej pod názvom Pokec a zároveň sme kompletne redizajnovali ovládanie, aby naši používatelia mohli chatovať v miestnostiach a popri tom si prezerať používateľov, hlasovať v Stretku alebo používať aj iné časti nášho produktu.
Zvýšenie zabezpečenia účtu pomocou jednoduchšieho overenia telefónneho čísla
Zabezpečenie účtu telefónnym číslom je v dnešnej dobe už bežná vec. Samozrejme, ponúkali sme ho už niekoľko rokov, no človek musel ísť vždy do nastavení Azet účtu, kde si číslo overil. Preto sme vytvorili jednoduchý a univerzálny dialóg na overenie čísla, ktorý vieme použiť kdekoľvek na Pokeci.
Zároveň sme začali zavádzať rôzne limity pre tých, ktorí si ešte účet nezabezpečili. Cieľom je obmedziť aktivity spamerov a podvodníkov. Tých je plný celý internet a bohužiaľ svoje obete si vedia nájsť okrem iných služieb aj na Pokeci. Zavedením týchto opatrení sa nám podarilo výrazne obmedziť ich aktivity a zároveň priniesť používateľom bezpečnejšie prostredie na komunikáciu a zoznamovanie sa. Aj na tomto mieste chcem zdôrazniť, že telefónne číslo používateľa nikde na Pokeci nezverejňujeme a ani na jeho základe nehľadáme jeho kontakty na Pokeci, ako to robia iné sociálne siete. Anonymita je pre nás veľmi dôležitá.
MAREC
Automatická zmena lokality podľa GPS vo vyhľadávaní ľudí (app)
Pri cestovaní z mesta do mesta už nemusia používatelia meniť nastavenia filtra manuálne. Ak povolia automatickú zmenu lokality, aplikácia bude sama zobrazovať ľudí z ich okolia.
Manažovanie blokovaných ľudí v appke
Vývoj smerujeme aj do bezpečnostných funkcií a preto sme pridali novú sekciu “Blokovanie ľudí” aj do aplikácie, kde si naši používatelia môžu pohodlne pridať alebo odobrať ľudí zo zoznamu blokovaných.
Hľadanie ľudí podľa „Čo hľadá na Pokeci“
Nasadenie kompletného prerobenia vyhľadávania ľudí v januári nám umožnilo v priebehu pár týždňov vyvinúť a nasadiť aj novú funkciu vyhľadávania. Odteraz si vieš nájsť ľudí aj podľa toho, čo práve hľadajú na Pokeci. Či už sú to noví kamaráti, alebo vážna známosť - hľadanie nových ľudí máš odteraz omnoho presnejšie a hlavne relevantnejšie.
APRÍL
Nové spôsoby platenia Plus (5-násobne viac platieb kartou)
Našim hlavným zdrojom príjmov sú platené funkcie. Aj vďaka takémuto modelu vieme poskytovať skutočne anonymnú sociálnu sieť, ktorá nemá potrebu predávať tvoje údaje iným firmám. A nestojí ťa to viac než 0,11 EUR na deň. Aby bol proces zakúpenia prémiových funkcií čo najjednoduchší, úplne sme prekopali postup aktivácie a platby Pokec Plus. Odteraz máš informácie o tom, kto si pozeral tvoj profil, či archív RP iba na pár klikov. Jedným klikom si vyberieš balík, druhým klikom spôsob platby a je to.
Vďaka tejto zmene sme len pár týždňov po nasadení dosiahli až 5x viac platieb kartou v porovnaní s rovnakým obdobím za predchádzajúci rok.
MÁJ
Nové nahlásenie akéhokoľvek obsahu
Bezpečnosť bola v roku 2020 veľkou témou Pokecu (a stále je). Asi najväčšou časťou je nahlásenie obsahu na Pokeci. Od mája sme začali postupne pracovať na nahlasovaní správ na Skle, RP konverzácií, profilov alebo fotoalbumov. Hlavným cieľom bolo nielen zjednotiť spôsob nahlasovania, ale spraviť ho aj zrozumiteľnejším pre používateľa.
Ďalším dôležitým aspektom bolo získavanie relevantných nahlásení od vás. Teda ak má napríklad niekto nenávistné prejavy, tak aby nám nahlásenie prišlo práve v tejto kategórii a nie napríklad ako spam. Vďaka tomu vieme omnoho rýchlejšie vyhodnotiť oprávnenosť nahlásenia. Pokec ako slovenská služba má však obrovskú výhodu v tom, že môžeme úzko spolupracovať s Políciou SR a každé oprávnené nahlásenie môžeme v spolupráci s našimi používateľmi doviesť do úspešného konca.
OKTÓBER
Prémiová služba na vyskúšanie zadarmo.
Rozhodli sme sa ponúknuť novoregistrovaným používateľom našu prémiovú službu Pokec Plus na vyskúšanie zadarmo. Ak splnia základné doplnenie profilu, získajú prémiovú službu na 7 dní so všetkými funkciami.
Na základe tohto máme za cieľ zvýšiť počet kvalitnejšie vyplnených profilov na našej sieti, pretože používatelia budú motivovaní si svoj profil hneď po registrácii doplniť o fotografiu a charakteristiky, ktorými sa chcú prezentovať pre ostatnými ľudmi na Pokeci.
NOVEMBER
Možnosť odpovedať na správu v miestnosti
Nová funkcia, vďaka ktorej sa zlepší kontext čítania správ. Potiahnutím správy vľavo sa predvyplní citácia k správe, ku ktorej môžú používatelia napísať svoju odpoveď. Ich napísané správy budú označené zelenou farbou, aby mali dobrý prehľad a správy pre nich budú modré, aby im nič neuniklo.
DECEMBER
Nová HP po prihlásení na všetkých platformách
V septembri minulého roka sme zistili, že niektoré časti Pokecu ľudia nepoznajú. Začali sme tak pátrať a skúmať s našim UX dizajnérom, čo by sme mohli zlepšiť a kde vidíme budúcnosť Pokecu v jeho objavovaní novými používateľmi.
Dopracovali sme sa k tomu, že potrebujeme kompletne redizajnovať našu stránku po prihlásení. Úloha skutočne náročná, pretože s ňou príde do styku každý jeden používateľ Pokecu, ktorých máme mesačne cez 700 tisíc.
Rozhodli sme sa ísť cestou modulárneho dizajnu. Vytvorili sme samostatné moduly pre každú jednu službu na Pokeci. Všetky moduly dodržiavajú základné pravidlá, ako je veľkosť, rozmiestnenie prvkov v module či ich vzhľad. To nám dáva aj do budúcna možnosť jednoducho rozširovať domovskú stránku o nové služby, ktoré máme v pláne vyvíjať.
Naše KPI boli teda jasné - musíme sledovať všetko. Preto sme prvú verziu sprístupnili iba 1% našich používateľov a pozorne počúvali ich odozvu a zapracovali takmer každú pripomienku.
Po 2 mesiacoch vývoja prvej verzie a následnom dolaďovaní v spolupráci s používateľmi, sme na konci januára sprístupnili novú stránku všetkým. Nárast používania Stretka (ktoré ľudia najmenej poznali) sa nám po týždni od vypustenia novej stránky zvýšil o 50,2%. Takýto úspech nečakal nikto. A len nás presvedčil, že dobré a kvalitné veci sa rodia iba vtedy, keď počúvate používateľov a spolupracujete s nimi.